Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

TKA paaiškinimai dėl rinkliavų pokyčių

Žiniasklaidoje pasirodžius komentarams apie Transporto kompetencijų agentūros (TKA) rinkliavas, drastišką jų kilimą ir aviacijos verslo žlugdymą, norime pateikti kiek platesnius paaiškinimus ir paneigti tikrovės neatitinkančią informaciją atsakant į dažniausiai kylančius klausimus.

Kodėl keičiamos TKA rinkliavos?

TKA paslaugų įkainiai apskaičiuojami pagal LR Vyriausybės patvirtintą specialią metodiką – joje įtvirtinta prievolė kartą per metus perskaičiuoti rinkliavas atsižvelgiant į praėjusiais metais įstaigos patirtas sąnaudas. Tad naujosios rinkliavos yra paremtos 2019 m. TKA patirtomis sąnaudomis, o ne, kaip teigiama kai kuriuose straipsniuose, planuojamu 2021-ųjų biudžetu.

2019-ieji buvo pirmieji naujos įstaigos – VšĮ Transporto kompetencijų agentūros – veiklos metai. Jie parodė, kad rinkliavas reikia peržiūrėti iš esmės – buvo išanalizuoti veiklos procesai, diskutuota su aviacijos priežiūros specialistais, kiek laiko jiems užtrunka suteikti vieną ar kitą paslaugą, tad dabartiniai TKA mokesčiai realiai atitinka įstaigos patiriamas sąnaudas.

Ar rinkliavos buvo priimtos skubos tvarka?

Rinkliavos nebuvo priimtos skubos tvarka – atvirkščiai, jų galutinis patvirtinimas užtruko dėl ilgų diskusijų su aviacijos sektoriaus atstovais. Pirmuosius susitikimus rinkliavų klausimu turėjome dar vasario mėnesį, vėliau komunikacija vyko nuolatos – tiek susitinkant gyvai, tiek bendraujant nuotoliniu būdu.

Diskusijose visuomet dalyvaudavo aviacijos asociacijų CAVIA ir LAVIA atstovai – jiems pristatėme rinkliavų perskaičiavimo logiką, kuriai buvo pritarta. Konstruktyvias jų pastabas įvertinome ir į jas atsižvelgėme galutiniame variante.

Dėl COVID-19 pandemijos diskusijos užsitęsė ilgiau negu buvo tikimasi, tačiau net karantino metu TKA organizavo nuotolinius susitikimus ir diskutavo rinkliavų klausimais bei atsakinėjo į aviacijos sektoriaus atstovų komentarus.

Kaip smarkiai išaugo rinkliavos?

Bendras visų TKA rinkliavų padidėjimas – apie 12-13 proc., tačiau kiekvieno mūsų kliento situacija su jam numatytais mokesčiais yra individuali. Turime klientų, kuriems dėl pasikeitusių rinkliavų metinės priežiūros mokestis smarkiai sumažėjo, pavyzdžiui, nuo 40 tūkst. Eur iki 7,5 tūkst. Eur.

Kaip TKA prisideda prie pagalbos aviacijos sektoriui pandemijos laikotarpiu?

Dėl neigiamos COVID-19 įtakos aviacijos sektoriui TKA pavasarį nukėlė mokėjimo už metinės priežiūros paslaugas terminą iki lapkričio 1 d. – iki tol ūkio subjektai už metinę priežiūrą turėjo susimokėti iki birželio 1 d.

Artėjant šiai datai, TKA dar kartą atsižvelgė į situaciją aviacijos sektoriuje bei antrąją pandemijos bangą. Žinodami naujųjų mokesčių įsigaliojimo datą, lanksčiai pažiūrėjome į mokėjimo terminą ir sąskaitas už metinės priežiūros paslaugas išrašėme tuomet, kai galiojo konkrečiam klientui palankesnės rinkliavos, pvz. oro linijų bendrovėms sąskaitos išrašytos iki lapkričio 1 d. – dar iki naujųjų paslaugų kainų įsigaliojimo.

Taigi, šiemet nė vienas mūsų klientas mokesčių padidėjimo nepajus – kaip tik kai kurie klientai gavo sąskaitas, kurios mažesnės negu praėjusiais metais.