X

Nuo 2023 m. gruodžio 1 d. pasikeitė dokumentų atsiėmimo tvarka.

Dokumentai perduodami tik  kontaktiniu būdu, darbo valandomis.

Atvykę atsiimti jums paruoštus dokumentus, skambinkite telefonspynėje ant durų nurodytu numeriu.

Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

Startavo bepiločių orlaivių naudotojų registracijos ir nuotolinių pilotų egzaminavimo sistema

2020 m. gruodžio 31 d. įsigaliojo Europos Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2019/947, kuris visoje Europoje suvienodino skraidymo bepiločiais orlaiviais taisykles.

Viena pagrindinių taisyklių, kurias reikia žinoti tiek naujiems, tiek jau patyrusiems bepiločių orlaivių pilotams – nuo šiol visi skrydžiai skirstomi į tris kategorijas – atvirąją (ji dar smulkinama į pakategores – A1, A2 ir A3), specialiąją ir sertifikuotąją.

Skrydžiams atvirojoje kategorijoje galioja kelios paprastos taisyklės:

  • maksimalus skrydžio aukštis negali viršyti 120 metrų,
  • privaloma laikytis saugaus atstumo nuo žmonių ir pastatų,
  • draudžiama skristi virš žmonių susibūrimų,
  • nuotolinis pilotas viso skrydžio metu turi vizualiai matyti savo orlaivį.

Taip pat išlieka draudimas skraidyti oro uostų ir aerodromų oro eismo zonose, virš strateginės reikšmės objektų, pasienio zonoje ar kitose ribojomose bei draudžiamose zonose.

Pagrindinė naujovė – bepiločių orlaivių savininkams, turintiems sunkesnį negu 250 gramų arba bet kokio svorio bepilotį su kamera, reikia registruotis specialioje sistemoje >>. Ji sugeneruoja unikalų asmens registracijos numerį, kuriuo reikia pažymėti savo droną.

„Svarbu tai, kad sistemoje registruojamas ne konkretus įrenginys, o asmuo, kuriam jis priklauso, tad jeigu žmogus turi kelis bepiločius orlaivius – tą patį registracijos numerį jis turi pavaizduoti ant jų visų,“ – akcentuoja TKA Skrydžių priežiūros skyriaus grupės vadovas Adolfas Kuzborski.

Taip pat nuo šiol sunkesnius negu 250 gramų bepiločius orlaivius bus galima skraidinti tik turint nuotolinio piloto pažymėjimą – tam reikės toje pačioje TKA sistemoje >> baigti teorinių žinių kursą ir išlaikyti internetinį egzaminą.

Skrydžiai, kurių metu nesilaikoma atvirosios kategorijos reikalavimų – pvz., kylama aukščiau negu 120 m nuo žemės paviršiaus arba nuotolinis pilotas nebemato savo orlaivio – patenka į specialiąją kategoriją. Prieš kiekvieną skrydį joje privaloma TKA pateikti prašymą leisti skristi ir skrydžio rizikos vertinimą. Šios kategorijos nuotoliniams pilotams taip pat reikės išlaikyti papildomą teorijos egzaminą TKA egzaminų klasėje.

Sertifikuotoje kategorijoje vykdomi skrydžiai ypač sudėtingomis sąlygomis arba juos atlieka sertifikuoti orlaiviai, kuriems taikomos tinkamumo skraidyti taisyklės – tokios pačios kaip ir visiems civiliniams orlaiviams.

Nuo 2023 m. visi Europos Sąjungoje parduodami bepiločiai orlaiviai bus skirstomi į klases, tad įsigyjant tokį įrenginį reikės atkreipti dėmesį į jo klasę bei CE žymėjimą, nes tai gali nulemti skraidymo kategorijos pasirinkimą bei papildomus reikalavimus skrydžiams vykdyti.

Reglamentas (ES) Nr. 2019/947 turi dviejų metų pereinamąjį laikotarpį, tad Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) patvirtino Nacionalinį standartinį scenarijų >>, kuris padės bepiločių orlaivių naudotojams sklandžiai pereiti prie Reglamento reikalavimų.

Norint pasinaudoti Nacionalinio standartinio scenarijaus sąlygomis, nuotoliniam pilotui, visų pirma, reikia savarankiškai baigti internetinį teorijos žinių mokymo kursą internetinėje TKA sistemoje bei papildomai išlaikyti teorijos egzaminą TKA egzaminų klasėje. Tuomet reikalinga pateikti TKA deklaraciją, kad vykdomi skrydžiai atitinka visas Nacionalinio standartinio scenarijaus sąlygas. Įstaigai priėmus deklaraciją, nuotolinis pilotas galės vykdyti skrydžius be atskiro TKA leidimo kiekvienam iš jų.

Pereinamuoju laikotarpiu taip pat galioja visi anksčiau nuotoliniam pilotui LTSA išduoti leidimai.

SVARBU! 
Pereinamuoju laikotarpiu – t.y. kol bepiločiai orlaiviai nežymimi klasėmis (iki 2023 metų sausio 1 d.) atvirosios skrydžių kategorijos A1 pakategorėje skraidoma bepiločiais, sveriančiais iki 500 g, o A2 – iki 2 kg.
Pereinamuoju laikotarpiu A2 pakategorėje yra papildomas reikalavimas – laikytis 50 metrų nuo pašalinių žmonių.
A3 pakategorėje pereinamuoju laikotarpiu pakeitimų nėra.

Daugiau apie naująjį bepiločių orlaivių reglamentavimą:

Jeigu turite papildomų klausimų, kviečiame kreiptis el. paštu [email protected] – šiuo metu dėl didelio užklausų kiekio atsakymo gavimas gali šiek tiek užtrukti.

Su mūsų specialistais galima susisiekti ir telefonu, konsultuojame darbo dienomis 13-16 val.:
– bepiločių orlaivių naudotojų registracijos klausimais skambinkite 8 5 2 73 90 12;
– nuotolinių pilotų egzaminų klausimais – 8 5 2 05 25 24.