X

Nuo gruodžio 1 dienos keičiasi dokumentų atsiėmimo tvarka.

Dokumentai perduodami tik  kontaktiniu būdu, darbo valandomis.

Atvykus atsiimti jums paruoštus dokumentus, skambinkite nurodytu numeriu telefonspynėje ant durų.

Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

Šiandien minima Europos saugaus eismo diena

Spalio 13 d. visoje Europoje minima saugaus eismo diena. Šią dieną siekiama atkreipti gyventojų dėmesį į keliuose slypinčius pavojus, skatinti atsargiau elgtis keliuose, priminti, kad visiems eismo dalyviams privaloma laikytis Kelių eismo taisyklių.

TKA transporto paslaugų skyriaus specialistai šį kartą nori atkreipti dėmesį į užmiesčio keliais keliaujančių automobilių vairuotojų ir keleivių saugumą. Be saugos diržų segėjimo, saugaus greičio pasirinkimo, dėmesingumo keliui ir kitų vairuotojų atsakomybių, už saugumą keliuose atsakingi ir kelių valdytojai bei specialistai. Kelio infrastruktūra turi būti aiški ir suprantama, padedanti sumažinti eismo įvykių tikimybę ir pasekmes.

Pagal 2018–2021 m. įskaitinius eismo įvykius nustatyta, kad 14 % įvykusių visų eismo įvykių buvo nuvažiavimas nuo kelio. Šių eismo įvykių metu žuvo 19 % (t.y. 132 ED per 4 metus) visų žuvusių eismo dalyvių. Dalį šių gyvybių būtų pavykę išsaugoti, jeigu kelio infrastruktūra būtų tinkamai projektuojama ir prižiūrima.

TKA specialistai atsižvelgė į pagrindinius kelio elementus, kurie gerina eismo saugumą užmiesčiuose, ir parengė rekomendacijas, kurios kelių specialistams būtų kaip priminimas, į ką reikia atkreipti dėmesį projektuojant ir prižiūrint kelius.

Pagrindiniai kriterijai, gerinantys eismo saugumą užmiesčio keliuose, siekiant sumažinti riziką nuvažiuoti nuo kelio:

  • Geras kreivės matomumas – įrengti kelio vingius žymintys kelio ženklai, aiškiai matomas horizontalus ženklinimas;
  • Vertikalus ženklinimas ir signaliniai stulpeliai;
  • Triukšmo juostos (struktūrinis ženklinimas / frezuotos triukšmo juostos)
  • Greičio ribojimo ženklai atsižvelgiant į horizontalios kreivės parametrus
  • Laisva nuo kliūčių zona;
  • Lėkšti sankasos šlaitai;
  • Važiuojamosios dalies platinimas kreivėse;
  • Tvirtas ir gerai prižiūrimas kelkraštis bei saugus dangos kraštas;
  • Saugios atramos;
  • Tinkamas atitvarų stiprumas ir veikimo plotis bei parinkimas ir įrengimas.

Rekomendacijas mažinant riziką nuvažiuoti nuo kelio rasite ČIA.