Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

TKA atvėrė rinką Lietuvos oro bendrovėms

Atlikusi TKA prižiūrimos Lietuvos civilinės aviacijos valdymo ir skrydžių saugos užtikrinimo sistemos auditą, JAV federalinės aviacijos administracija (FAA) suteikė galimybes Lietuvos oro vežėjams vykdyti komercinius skrydžius JAV teritorijoje Lietuvoje registruotais orlaiviais.

Siekiant sklandžios šio proceso eigos, buvo suderintos visos reikiamos procedūros ir taisyklės, kad Lietuvoje registruotos oro bendrovės galėtų vykdyti skrydžius tiek į, tiek iš JAV. Taip pat atlikti Aviacijos įstatymo pakeitimai, padidintos Administracinių nusižengimų kodekse numatytos baudos už su aviacijos veikla susijusius nusižengimus.

Lietuvoje registruotos oro bendrovės galės laisvai vykdyti operacijas į JAV ne tik iš Lietuvos, bet ir iš kitų pasaulio šalių. Pavyzdžiui, galės per Lietuvos vežėjus Lietuvoje registruotais orlaiviais užsakyti nuskraidinti krovinius ar keleivius į JAV kad ir Karibų jūros regione ar  Kanadoje įsikūrusi bendrovė, išsinormavusi Lietuvos oro vežėjo orlaivį.

Priklausomai nuo skrydžių pobūdžių – ar jie bus vienkartiniai, ar užsakomieji, ar reguliarieji –   oro vežėjams dar reikės atlikti tam tikras procedūras: pateikti paraišką ir gauti JAV Transporto departamento (DOT) leidimą.

Siekiant suteikti leidimą vykdyti skrydžius į JAV, FAA atlieka užsienio valstybės civilinės aviacijos priežiūros sistemos auditą, kurio metu audituojama jos atitiktis Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) nustatytiems civilinės aviacijos saugos standartams ir šalims priskiria 1 arba 2 kategoriją. Teisę vykdyti naujus skrydžius į JAV teritoriją gauna tik tie oro vežėjai, kurių valstybėms suteikiama 1 kategorija. Toks auditas Lietuvoje atliktas 2023 m. balandį, vėliau pateiktos išvados, o praėjusių metų pabaigoje FAA ekspertai buvo atvykę įvertinti, kaip įgyvendinti papildomi jų reikalavimai, siekiant vykdyti skrydžius JAV oro erdvėje.

“Paraišką skraidyti JAV oro erdvėje jau yra pateikusi 1 bendrovė. Tikėtina, kad dar 2 vežėjai galėtų pasinaudoti galimybe skraidinti keleivius, paštą, krovinius į JAV arba JAV viduje“ – sako TKA direktorius Marius Baranauskas.

Naujų galimybių Lietuvos aviacijos įmonių veiklos plėtrai sudarymas bei patekimas į JAV bei kitas prioritetines rinkas – vienas iš Lietuvos aviacijos gairėse iki 2030 m. numatytų tikslų. Šios prieš porą metų kartu su rinkos dalyviais parengtos ir patvirtintos gairės nustato prioritetus ir strategines kryptis, kaip plėtoti šalies aviacijos sektorių ir pagerinti susisiekimą oru.

IMG_4733_cLetter Notifying Lithuania of Final IASA Category Rating-1_s