Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

Lietuvos oro eismo vadybos veiklos rezultatų plano RP4 (2025-2029 m.) konsultacija: Pagrindinės įžvalgos ir ateities planai

2024 m. rugpjūčio 15 d. AB “Oro navigacija” (ON) patalpose įvyko svarbi konsultacija dėl Lietuvos oro eismo vadybos veiklos rezultatų plano projekto RP4 (2025-2029 m.). Šios konsultacijos tikslas buvo pristatyti plano projektą suinteresuotoms šalims ir surinkti jų atsiliepimus bei pasiūlymus, siekiant parengti galutinį dokumentą, kurį planuojama pateikti Europos Komisijai iki 2024 m. spalio 1 d.

Konsultacija buvo antroji iš eilės, skirta aptarti ir tobulinti oro eismo vadybos planą. Pirmasis susitikimas, įvykęs 2024 m. liepos 15 d. TKA patalpose, buvo skirtas pristatyti 2023 m. veiklos rezultatus ir pirminius RP4 periodo duomenis. Naujausiame renginyje buvo išsamiai aptartas plano projektas, numatomos priemonės ir technologiniai sprendimai, kuriuos Lietuva planuoja įgyvendinti per ateinančius penkerius metus.

Geopolitiniai Iššūkiai

Konsultacijos metu ypatingas dėmesys buvo skiriamas geopolitinių įvykių poveikiui oro eismo vadybai Lietuvos ir regiono oro erdvėje. Baltarusijos oro erdvės uždarymas (2021 m.), Rusijos agresija Ukrainoje (nuo 2022.02.) ir Izraelio-Hamas konfliktas turėjo reikšmingą įtaką skrydžių srautams ir veiklos efektyvumui. Šie įvykiai buvo aptarti siekiant rasti būdus, kaip prisitaikyti prie naujų sąlygų ir užtikrinti sėkmingą Lietuvos oro eismo vadybos sistemos veikimą per ateinančius 5 metus ir Lietuvai keliamų veiklos efektyvumo rodiklių pasiekimą.

Dalyvavę Atstovai

Konsultacijoje dalyvavo atstovai iš svarbiausių organizacijų:
– Europos Komisijos Veiklos efektyvumo agentūra (PRB)

– Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA)
– Lufthansa grupė

– VšĮ „Transporto kompetencijų agentūra“
– VĮ „Oro navigacija“
– Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos (LHMT)

– Susijusios profesinės sąjungos

Buvo aptarta, kaip planuojamu laikotarpiu bus pasiekti Lietuvai nustatyti oro eismo vadybos veiklos rezultatų rodikliai saugos, aplinkosaugos, pralaidumo ir kaštų efektyvumo srityse. Taip pat buvo pristatyti numatomi įdiegti technologiniai sprendimai, reikalingi atitikti Europos oro eismo vadybos reikalavimus. Dalyviai pateikė vertingų pasiūlymų ir komentarų, kurie bus įtraukti į galutinę plano versiją.

Konsultacija leido efektyviai surinkti ir įvertinti suinteresuotųjų šalių nuomones. Patobulintas planas prisidės prie saugaus, efektyvaus ir modernizuoto oro eismo vadybos sistemos veikimo Lietuvoje ateinančius penkerius metus. Tikimasi, kad šis planas atitiks oro erdvės naudotojų ir visuomenės lūkesčius, padedant užtikrinti sklandų ir efektyvų oro eismo valdymą regione.