X

Nuo 2023 m. gruodžio 1 d. pasikeitė dokumentų atsiėmimo tvarka.

Dokumentai perduodami tik  kontaktiniu būdu, darbo valandomis.

Atvykę atsiimti jums paruoštus dokumentus, skambinkite telefonspynėje ant durų nurodytu numeriu.

Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

Rekomendacijos transporto srautų tyrimams sankryžose atlikti

Atsižvelgdami į dažnai užduodamus klausimus apie transporto srautų tyrimų atlikimo būdus, įstaigos specialistai parengė rekomendacijas kaip tai galėtų būti atliekama. Esant papildomiems klausimams rekomenduojame kreiptis į Transporto paslaugų skyrių konsultacijai.

Atliekant skaičiavimus, reikia suskaičiuoti važiuojančius automobilius visomis galimomis kryptimis tiriamoje sankryžoje. Surinkus šiuos duomenis, galima tinkamai įvertinti ir analizuoti sankryžos parametrus ir parinkti tinkamus laidumo ir saugumo sprendimus.

Rekomenduojama atlikti skaičiavimus pirmadienį, antradienį, trečiadienį arba ketvirtadienį. Likusios savaitės dienos yra nerekomenduotinos dėl skirtingų kelionių tikslų ir jų įtakos automobilių srautams ir jų pasiskirstymui paroje.

Transporto srautų tyrimus sankryžoje rekomenduojama atlikti intensyviausiu paros metu arba tuo metu kada tiriamoje sankryžoje susidaro problematika kurią norima išspręsti.

Remiantis ilgamete tyrimų statistika, intensyviausias eismas paroje vyksta rytinio piko (07:30 – 08:30 val.) ir vakarinio piko metu (16:30-17:30 val.). Vakarinis pikas miestuose dažnai vyksta ilgiau, todėl rekomenduojamas vakarinio piko laikas yra (16:45 – 17:45 val.). Tyrimų atlikimo trukmė sankryžoje 1 val.

Transporto srautų tyrimai gali būti atliekami 4 skirtingai būdais:

  1. Transporto srautų duomenys sankryžoje gaunami iš jutiklių šviesoforuose ar kelio dangoje.
    • Turi būti įvertintas transporto srautų pasiskirstymas visomis galimomis kryptimis sankryžoje.
    • Gautus tyrimų duomenis suvesti į pateikiamą užpildymo formą (xlsx)
    • Šis būdas reikalauja esamos įrangos informacijos sankryžoje.
  1. Transporto srautų tyrimai natūriniu būdu atliekami skaičiuojant srautus realiu laiku stovint prie sankryžos.
    • Pasinaudojus sankryžos transporto srautų ir pėsčiųjų pasiskirstymo duomenų surinkimo formomis, sužymimos visos sankryžos galimos kryptys numeriais ir vertinamas pravažiuojančių automobilių skaičius.
    • Gautus tyrimų duomenis suvesti į pateikiamą užpildymo formą (xlsx).
    • Atliekant tyrimus šiuo metodu reikia įvertinti, ar įmanoma suskaičiuoti transporto srautus realiu laiku.
  1. Transporto srautai sankryžoje skaičiuojami filmuojant juos vaizdo kamera.
    • Tyrimai atliekami intensyviausiu paros laiku, prie sankryžos pastačius vaizdo kamerą, kuri vaizdu apima visus transporto srautus sankryžoje. Jei sudėtinga nufilmuoti transporto srautus viena kamera iš vieno tyrimo taško, matavimams atlikti pasitelkiama papildoma vaizdo kamera. Vaizdo filmavimą atlikti iš patogiausios vietos, kuri apima visus arba didžiausią dalį transporto srautų sankryžoje. Taip pat, jei yra galimybė, galima pasinaudoti ir vaizdo informacija kuri nuolat fiksuojama sankryžoje (sankryžos kuriose yra įdiegtos vaizdo kameros).
    • Atlikus transporto srautų tyrimus su vaizdo kamera, gautus duomenis reikia apdoroti. Nufilmuota vaizdo medžiaga peržiūrima ir automobilių srautai žymimi visomis galimomis kryptimis sankryžoje. Žymėjimui tinka naudoti sankryžos transporto srautų ir pėsčiųjų pasiskirstymo duomenų surinkimo formos.
    • Gautus tyrimų duomenis suvesti į pateikiamą užpildymo formą (xlsx).
  1. Transporto srautų tyrimai atliekami pasinaudojus bepiločiu orlaiviu.
    • Bepiločiu orlaiviu transporto srautai sankryžoje filmuojami iš viršaus. Toks metodas naudojamas didžiausiose sankryžose, kuriose filmavimas vaizdo kameromis prie sankryžos yra sudėtingas ir nėra galimybės įvertinti visų krypčių.
    • Gautus tyrimų duomenis suvesti į pateikiamą užpildymo formą (xlsx).
    • Šis metodas sudėtingiausias, nes reikia asmens, kuris gali valdyti bepilotį orlaivį. Reikia techninių galimybių atlikti tyrimus 1 val. Tyrimams įtaką daro oro sąlygos ir paros laikas.