Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

Lentelės su žaliosiomis rodyklėmis: 2020 m. statistika

11 Diena

Praėjusių metų sausį iš sankryžų Lietuvos keliuose buvo panaikintos lentelės su žaliomis rodyklėmis prie raudono šviesoforo signalo. Tačiau kilus vairuotojų pasipiktinimui dėl išaugusių transporto spūsčių, nuspręsta rodykles grąžinti tose vietose, kurios bus suderintos su Transporto kompetencijų agentūra (TKA).

Siekdama užtikrinti eismo saugą ir suvienodinti lentelių įrengimo kriterijus, TKA paruošė metodiką, pagal kurios kriterijus buvo vertinamos visos sankryžos, kuriose pageidauta lenteles sugrąžinti.

Dėl lentelių vertinimo kreipėsi 18 Lietuvos savivaldybių, iš viso buvo gauti 267 prašymai, iš kurių patenkinti – 107.

Drauge su prašymu savivaldybės turėjo pateikti transporto priemonių intensyvumo sankryžoje ir atskirose jos kryptyse duomenis, kuriuose reikėjo išskirti krovininio transporto bei pėsčiųjų srautus. TKA Transporto paslaugų skyriaus darbuotojai šiuos duomenis kruopščiai analizavo ir pagal juos priėmė sprendimą – ar galima sankryžoje įrengti lentelę su žalia rodykle, ar vis dėlto reikalingos kitos inžinerinės priemonės.

Tuo atveju, kai pateikti duomenys ne iki galo tenkino metodikoje numatytus reikalavimus, TKA specialistai važiuodavo į konkrečią vietą įvertinti situacijos gyvai ir tik tuomet pateikdavo galutines išvadas.

Apie 40 proc. prašymų grąžinti rodykles buvo atmesta dėl blogo matomomo sankryžoje.

102 atvejais iš 267 savivaldybėms rekomenduota eismą sankryžose reguliuoti įprastais šviesoforų signalais, 58 atvejais – pasiūlyta įrengti papildomas šviesoforų sekcijas.

Daugiau 2020 m. statistikos galite rasti TKA parengtame lentelių su žaliomis rodyklėmis prie raudono šviesoforo signalo vertinimo pristatyme >>

Visos su TKA suderintos lentelės skelbiamos čia >>