X

Nuo 2023 m. gruodžio 1 d. pasikeitė dokumentų atsiėmimo tvarka.

Dokumentai perduodami tik  kontaktiniu būdu, darbo valandomis.

Atvykę atsiimti jums paruoštus dokumentus, skambinkite telefonspynėje ant durų nurodytu numeriu.

Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

2018–2021 M. ĮSKAITINIŲ EISMO ĮVYKIŲ STATISTIKA LIETUVOJE

Lietuva padarė didžiulę pažangą gerindama kelių eismo saugumą. Remiantis įskaitinių eismo įvykių duomenimis 2021 m. Lietuvoje užregistruotas mažiausias kada nors nustatytas žūčių keliuose skaičius – 148. Tai yra 51 % mažesnis skaičius nei 2011 m., kai buvo užfiksuota beveik 300 žuvusių eismo dalyvių. Perpus sumažinti žūčių skaičių Lietuvos keliuose padėjo kryptingai vykdomos veiklos: tobulinama infrastruktūra, skirta pažeidžiamiems eismo dalyviams, keliuose įrengiamos inžinerinės eismo saugos priemonės, vykdoma įvairi švietėjiška veikla.

Eismo įvykių, sužeistų ir žuvusių eismo dalyvių kitimo tendencijos Lietuvoje

 

Kad būtų galima ir toliau kasmet mažinti žuvusiųjų keliuose skaičių, analizuojami eismo įvykiai, kuriuose žuvo ar buvo sužaloti žmonės. Juos tiriant pastebimos sritys, kuriose reikia didesnio dėmesio ir tikslingų sprendimų priėmimo, o kur matomas kryptingas parinktų sprendimų veikimas. Norint suprasti vyraujančias eismo įvykių tendencijas, VšĮ Transporto kompetencijų agentūros (TKA) eismo saugumo specialistai nagrinėja 4 m. laikotarpio eismo įvykius pagal eismo dalyvių tipą, amžių, blaivumą, eismo įvykių rūšis ir vietas bei kt.

Susirūpinimą specialistams keliantys eismo įvykiai

Vieną iš didžiausių susirūpinimų eismo saugos specialistams bei gydytojams kelia sparčiai didėjantis nukentėjusių paspirtukininkų skaičius. 2019–2021 m. laikotarpyje jų skaičius išaugo net 5 kartus. Vis labiau populiarėjant šiai transporto priemonei ir plečiantis jiems skirtai infrastruktūrai, didėja paspirtukininkų ir su jais susijusių eismo įvykių. Deja, bet ne visi šie eismo dalyviai laikosi Kelių eismo taisyklių ir nesiima visų saugumo priemonių, pvz. asmeninių apsaugų naudojimo. Nustatyta, kad 40 % visų nukentėjusių paspirtukininkų sudaro 7–18 m. jaunuoliai, o dažniausiai eismo įvykiai su šiomis transporto priemonėmis užfiksuojami trečiadieniais.

Tyrinėjant 2018–2021 m. įskaitinius eismo įvykius TKA darbuotojai atkreipė dėmesį ir į keleivių saugumą. Nustatyta, kad keleiviai sudaro 28 % visų nukentėjusių eismo dalyvių. Didelę įtaką jų sužeidimams turi saugos diržų segėjimas, kuriuos, deja, daugelis automobilio gale sėdinčių keleivių linkę nesisegti. Tačiau statistika rodo, kad žuvusių keleivių, nesegėjusių saugos diržų, dalis 5,5 karto didesnė nei tų žuvusių keleivių, kurie segėjo saugos diržą. Verta paminėti, kad nukentėję keleiviai – tai ne tik automobiliais keliaujantys žmonės, bet ir viešuoju transportu. Autobusuose ir troleibusuose sužalojami žmonės sudaro 15 % visų sužeistų keleivių, kurių daugumą sudaro vyresni nei 65 m. amžiaus žmonės. Tad eismo saugumo specialistai primena, kad važiuodami viešuoju transportu esant laisvai vietai atsisėstumėte, o pamatę senolius užleistumėte jiems savo vietą.

TKA eismo saugumo specialistai pastebi, kad viena didžiausių rizikų žūti keliuose – nuvažiavus nuo kelio atsitrenkti į medį. 100-ui nuvažiavimų nuo kelio 2021 m. teko 19,1 žuvusiųjų ir 119,1 sužeistųjų. Užmiesčio kelių šalikelėse augantys medžiai dažnai pakliūva į laisvą nuo kliūčių zoną, kurioje neturi būti medžių, stulpų, ir yra neaptverti atitvarais. Dėl to transporto priemonei nuvažiavus nuo kelio yra didelė tikimybė atsitrenkti į medį, o eismo įvykio pasekmės – skaudžios. Eismo saugumo specialistai pažymi, kad už kelių priežiūrą atsakingi asmenys privalo laiku genėti ir šalinti eismo saugumui pavojų keliančius medžius.

Įvertinus 2021 m. avaringumo duomenis ir palyginus juos su 2020 m., nustatyti šie ryškiausi pokyčiai:

Šiltuoju metų laiku padažnėjantys eismo įvykiai

Šiltuoju metų laiku dažnėjant kelionėms į sodybas pro miškingas teritorijas, didėja ir susidūrimų su gyvūnais. Per 4 m. užfiksuota 120 užvažiavimų ant gyvūno, o 63 % šių eismo įvykių, kurių metu nukentėjo 91 eismo dalyvis, įvyko gegužės–rugsėjo mėnesiais. Šiems eismo įvykiams mažinti įrengiamos tvoros nuo gyvūnų, šienaujamos šalikelės, kad būtų galima laiku pamatyti besiartinančius gyvūnus. Vairuotojai raginami būti ypatingai dėmesingi miškingose vietovėse bei pasirinkti saugų greitį.

Interaktyvus eismo įvykių žemėlapis

Šiais metais kaip ir pernai TKA parengė interaktyvų 2017-2021 m. eismo įvykių žemėlapį, kuriame eismo įvykiai pateikiami pagal eismo įvykio koordinates. Vartotojas gali pasirinkti, kurių metų ir kokios eismo įvykio rūšies duomenis nori atvaizduoti žemėlapyje, eismo įvykiai su mirtinomis pasekmėmis vaizduojami kita spalva, atributų lentelėje pateikiama detalesnė kiekvieno įskaitinio eismo įvykio informacija. Tai leidžia kiekvienam detaliau susipažinti su savo kasdieniu maršrutu, labiau atkreipti dėmesį į eismą, identifikuoti kur yra padidintos eismo įvykio rizikos. Taip pat naudojantis žemėlapiu yra galimybė matyti 2021 m. įvykusius eismo įvykius TEN-T kelių tinkle, kuriame vyksta intensyvus ne tik vietinis, bet ir tranzitinis eismas. Interaktyvaus 2017-2021 m. įskaitinių eismo įvykių žemėlapio nuoroda:
https://ktti.maps.arcgis.com/apps/instant/minimalist/index.html?appid=d0994fc74c4346158c0916dc3b37314d