X

Nuo 2023 m. gruodžio 1 d. pasikeitė dokumentų atsiėmimo tvarka.

Dokumentai perduodami tik  kontaktiniu būdu, darbo valandomis.

Atvykę atsiimti jums paruoštus dokumentus, skambinkite telefonspynėje ant durų nurodytu numeriu.

Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

2019–2022 m. įskaitinių eismo įvykių statistikos leidinys

2019–2022 m. eismo įvykių, kuriuose buvo nukentėjusiųjų, statistika

Lietuva ir toliau daro pažangą eismo saugos srityje. Remiantis eismo įvykių, kuriuose nukentėjo eismo dalyviai, duomenimis, 2022 m. Lietuvoje užregistruotas mažiausias žuvusiųjų keliuose skaičius – 120. Nors pastaraisiais metais dėl pasibaigusių karantino ribojimų Europos Sąjungos šalyse žuvusių eismo dalyvių skaičius grįžo į priešpandeminį lygį, mūsų šalyje užfiksuotas didžiausias žuvusiųjų skaičiaus sumažėjimas 1 mln. gyventojų (35 % sumažėjimas lyginant su 2019 m.). Tačiau nepaisant žuvusiųjų skaičiaus sumažėjimo, Lietuvoje pastebimas eismo įvykių ir sužalotų eismo dalyvių skaičiaus padidėjimas 2022 m.

Eismo įvykių, kuriuose buvo nukentėjusiųjų, statistika

Siekiant sužinoti eismo saugumo situaciją šalyje, VšĮ Transporto kompetencijų agentūros (TKA) specialistai nagrinėja praėjusių 4 metų eismo įvykių, kuriuose nukentėjo asmenys, duomenis. 2022 m. TKA pirmą kartą pradėjo analizuoti eismo įvykiuose patiriamų traumų duomenis, kuriuos suteikė Higienos institutas. Šie duomenys padės sužinoti eismo dalyvių patiriamus sužalojimus bei identifikuoti eismo įvykius, nepatekusius į policijos duomenų bazę.

Pavojus šalikelėse ir kitos eismo saugos problemos

Atsižvelgiant į eismo įvykių aplinkybes bei nukentėjusius eismo dalyvius TKA specialistai sudarė labiausiai nerimą keliančių problemų TOP5. Nustatyta, kad viena didžiausių rizikų žūti pagal eismo įvykio pobūdį ir aplinkybes – atsitrenkimų į medį metu. „Neužtikrintas saugumas šalikelėse – vienas iš požymių, parodančių, jog keliai Lietuvoje vis dar nėra pakankamai saugūs. Norint pasiekti 0 žuvusiųjų eismo įvykiuose, ypatingai svarbu užtikrinti saugią kelių infrastruktūrą. Už kelių priežiūrą atsakingos įmonės privalo šalinti keliuose esančius saugos trūkumus, o rekonstruojant ar tiesiant naujus kelius būtina atsižvelgti į visų eismo dalyvių saugumą. Taip pat ne ką mažiau svarbi yra ir pačių eismo dalyvių atsakomybė ir rūpinimasis savo saugumu. Vien paprastas veiksmas – laikymasis už turėklų važiuojant viešuoju transportu – gali padėti apsisaugoti nuo rimtų sužalojimų eismo įvykio metu.“ – teigia TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.

Iš eismo dalyvių didžiausia rizika žūti ar būti sunkiai susižeistiems tenka motociklų ir mopedų vairuotojams
Iš 100 eismo įvykiuose dalyvaujančių motociklų/mopedų vairuotojų žūsta ar sunkiai sužalojama 19 eismo dalyvių.
Didžiausia rizika žūti pagal EĮ pobūdį ir aplinkybes – priešpriešinių susidūrimų ir atsitrenkimų į medį metu
2022 m. 100-ui priešpriešinių susidūrimų teko 13,8 žuvusieji
2022 m. 100-ui atsitrenkimų į medį nuvažiavus nuo kelio teko 13,7 žuvusieji.
48 % visų žuvusiųjų – pažeidžiami eismo dalyviai
Vidutiniškai kasmet žūsta 43 pėstieji, 10 dviratininkų, 1 paspirtukininkas, 17 motociklų vairuotojų, 1 mopedo vairuotojas
41 % visų žuvusių pėsčiųjų – senjorai +65 m.
Per 4 m. žuvo 70 pėsčiųjų, vyresnių nei 65 m. amžiaus (viso 170 žuvusių pėsčiųjų).
54 % visų nukentėjusių autobusų keleivių – senjorai +65 m.
Per 4 m. sužalotas 371 autobusų keleivis (iš 692), vyresnis nei 65 m.

 

Mažėjančios dviratininkų žūtys ir nesuvaldomi paspirtukininkai

Praėję metai pasižymėjo daugiau negu perpus sumažėjusiu dviratininkų žūčių skaičiumi – 5 žuvę dviratininkai 2022 m. ir 11 žuvusiųjų 2021 m. Miestuose ir priemiesčiuose įrengiant dviračių takus suteikiama galimybė ne tik patogiai, bet ir saugiai keliauti minėtiems eismo dalyviams. Šiais takais naudojasi ir paspirtukininkai, kurie pasiekę didelį greitį sukelia pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams.

Nustatyta, kad 2019–2022 m. nukentėjo 31 paspirtukininkas, kuris su niekuo nesusidūrė ir nesuvaldęs transporto priemonės susižalojo (iš viso per 4 m. nukentėjo 469 paspirtukininkai). Nors važiuoti ant vieno paspirtuko daugiau negu vienam asmeniui yra draudžiama, ne visi paiso šios taisyklės – per 4 m. sužaloti 24 paspirtukų keleiviai (15 iš jų – nepilnamečiai). Tačiau eismo įvykius, kuriuose dalyvavo tik paspirtukininkai, vertinti reikėtų kritiškai, nes yra dalis paspirtukininkų, kurie patyrę sužalojimus nesikreipia pagalbos (arba kreipiasi tik į medicinos įstaigas) ir ši informacija nepasiekia policijos eismo įvykių duomenų bazės.

Interaktyvus 2017-2022 m. eismo įvykių, kurių metu buvo nukentėjusiųjų, žemėlapis:

2019–2022 m. eismo įvykių, kuriuose nukentėjo asmenys, leidinys ČIA ir leidinio priedai ČIA.