X

Nuo 2023 m. gruodžio 1 d. pasikeitė dokumentų atsiėmimo tvarka.

Dokumentai perduodami tik  kontaktiniu būdu, darbo valandomis.

Atvykę atsiimti jums paruoštus dokumentus, skambinkite telefonspynėje ant durų nurodytu numeriu.

Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

EASA panaikino draudimą naudoti „Boeing 737 MAX“ skrydžiams ES oro erdvėje

Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra (EASA) patvirtino, kad orlaiviams „Boeing 737 MAX“ bus leista vėl skraidyti ES oro erdvėje, kai bus įgyvendinti reikalavimai atnaujinti programinę įrangą ir orlaivio elektroniką, atlikti techninės priežiūros patikrinimus, pataisyti skrydžių vykdymo vadovą ir iš naujo apmokyti įgulos narius. Draudimas skraidyti buvo panaikintas po beveik dviejų metų pertraukos.

„EASA atlikus išsamią analizę, nustatėme, kad „Boeing 737 MAX“ gali būti saugiai grąžinti į eksploataciją“, – sako EASA direktorius Patrickas Ky. „Šis vertinimas buvo atliktas visiškai nepriklausomai nuo „Boeing“ ar JAV Federalinės aviacijos administracijos vertinimų ir be jokio ekonominio ar politinio spaudimo. Mes uždavinėjome nepatogius klausimus tol, kol gavome atsakymus, ir siekėme tokių sprendimų, kurie patenkintų mūsų lūkesčius.“

Jis priduria, kad visi taškai šioje istorijoje dar nėra sudėti.

„Mes esame įsitikinę, kad orlaivis yra saugus. Vis dėlto ir toliau atidžiai stebėsime juo vykdomus skrydžius, kai orlaivis vėl bus eksploatuojamas. Mums primygtinai reikalaujant, „Boeing“ įsipareigojo stengtis ir atlikti tokius pokyčius savo pusėje, kad orlaivis taptų dar saugesnis“, – pasakoja EASA direktorius.

„Boeing 737 MAX“ orlaivius uždrausta eksploatuoti nuo 2019 metų kovo 13 dienos, po „Ethiopian Airlines“ lėktuvo katastrofos, per kurią žuvo 157 žmonės. Ši katastrofa įvyko praėjus vos keliems mėnesiams po oro linijų bendrovės „Lion Air“ lėktuvo avarijos, kurioje žuvo 189 žmonės.

Nustatyta, kad dėl abiejų avarijų iš dalies kalta modelio apsaugos nuo smukos sistema (MCAS). Kiti orlaivio gedimai, įskaitant susijusius su elektros instaliacija, vėliau buvo nustatyti orlaivio modifikavimo proceso metu, o tai atitolino jo pakartotinį sertifikavimą.

Pilną EASA pranešimą žiniasklaidai galima peržiūrėti čia >>.