X

Nuo 2023 m. gruodžio 1 d. pasikeitė dokumentų atsiėmimo tvarka.

Dokumentai perduodami tik  kontaktiniu būdu, darbo valandomis.

Atvykę atsiimti jums paruoštus dokumentus, skambinkite telefonspynėje ant durų nurodytu numeriu.

Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

PARENGTA 2022 METŲ EISMO ĮVYKIUOSE NUKENTĖJUSIŲ DVIRATININKŲ DUOMENŲ ANALIZĖ

Pavasariškas oras į gatves pritraukia vis daugiau eismo dalyvių, vis daugiau žmonių renkasi keliones ne automobiliu ar autobusu, o dviračiu, paspirtuku bei keliauja pėsčiomis. Transporto kompetencijų agentūros eismo saugos specialistai atliko 2022 metų eismo įvykiuose nukentėjusių dviratininkų duomenų analizę. Jos metu nustatytos eismo įvykiuose dalyvavusių dviratininkų aplinkybės bei pasekmės.

9 iš 10 eismo įvykiuose dalyvavusių dviratininkų buvo sužeisti

Įvertinus atliktos analizės duomenis nustatyta, kad tais atvejais, kai eismo įvykiuose dalyvavusių dviratininkų pasekmės yra žinomos net 87 % dviratininkų buvo sužeisti: iš jų 90 % sužeisti lengvai, o 10 % sunkiai. Be to, gauti duomenys parodė, kad iš visų eismo įvykiuose žuvusių dalyvių dviratininkai sudarė 4 %, o iš visų sužeistųjų – 9,5 %.

Nepaisant to, kad yra regima vis pozityvesnė tendencija ir lyginant su 2021 metais eismo įvykiuose žuvusių dviratininkų sumažėjo daugiau negu per pusę (55 %), tačiau analizė parodė net 9 kartus nuo 2019 metų išaugusius skaičius, kai sužeisti buvo elektrinių dviračių vairuotojai. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad daugiau nei pusė (60 %) praėjusiais metais eismo įvykiuose žuvusių dviratininkų buvo vidutinio amžiaus 45-64 metų žmonės.

Kelių eismo taisyklės yra ir dviratininkų atsakomybė

Dviratininkai, kaip ir pėstieji ar automobilio vairuotojai, yra lygiaverčiai eismo dalyviai, todėl nepriklausomai nuo to, kokiu būdu žmogus renkasi keliauti, kelių eismo taisyklių žinojimas ir jų laikymasis yra privalomas.

Svarbu prisiminti, kad alkoholio vartojimas daro įtaką ne tik vairuojant automobilį ar kitą motorinę transporto priemonę, tačiau veikia koncentraciją, stabilumą ir, žinoma, saugumą vairuojant ir dviratį ar paspirtuką. Mūsų atliktos analizės duomenimis beveik kas 10 eismo įvykyje sužeistas dviratininkas buvo neblaivus. Todėl, akivaizdu, kad šis faktorius yra itin svarbus ir dviračių vairuotojai neturėtų rinktis kelionės dviračiu, būdami neblaivūs.

Taip pat nustatyta, kad 13 % dviratininkų nukentėjo važiuojant ta pačia kryptimi kaip ir kitos transporto priemonės. Šios aplinkybės parodo, jog vis dar trūksta dviračių takų ir dviratininkai turi minti pedalus važiuodami eismo juostose, kur automobilių vairuotojai ne visada dviratininkus apvažiuoja saugiu atstumu.

Dviratininkai, nepamirškite rūpintis savo ir kitų saugumu bei prieš judėdami į gatves:

  • užsidėkite šalmą
  • nepamirškite šviesą atspindinčių aksesuarų
  • įsitikinkite, kad jūsų dviratis tvarkingas
  • prisiminkite kelių eismo taisykles ir jų laikykitės